آشنایی با قوانین آداب معاشرت سلام و دست دادن یکی از مواردی است که هر فردی باید در رابطه با دیگران آن را رعایت نماید.شاید برخی تصور کنند این قوانین تنها محدود به برخی از افراد است که این امر تصوری اشتباه می باشد.

  • هنگام سلام کردن آقایون باید پیش قدم در سلام به خانم ها باشند.

  • توجه داشته باشید در صورتی هم خواستید دست دهید باز هم آقایون به نسبت خانم ها دارای اولویت هستند و باید ابتدا آن ها دستشان را دراز کنند.

  • سعی کنید زمان احوالپرسی و سلام را به حداقل کاهش دهید.

  • استادان و معلمان زمانی باید در لحظه ورود به کلاس، به شاگردان خودشان سلام کنند.

  • دست دادن شل نشان دهنده ی ضعف، نداشتن اعتماد به نفس، علاقه و ثبات است. اگر بر حسب عجله یا تصادف چنین کاری کردید، حتما از جانب مقابل معذرت بخواهید و دوباره با دست کامل به ایشان ادای سلام و احترام کنید.

  • لازم است افراد کوچکتر به بزرگتر ها سلام کنند.

  • برای سلام و احوالپرسی کردن به فردی که در دستان خود پاکت و یا وسیله ای دارد، دست ندهید.

  • هیچ وقت با دستکشی که در دستتان است دست ندهید، در صورتی که این کار را کردید حتما از قبل عذرخواهیتان را بنمایید.

  • هرگز در جمعه با صدای بلند به کسی سلام ندهید بلکه می توانید با حرکاتی همچون دست بالا بردن و سر تکان دادن(بدون فریاد زدن) احوالپرسی کنید.

در محیط کار چگونه باشیم؟

دانستن برخی از نکات در آداب معاشرت در محیط کار باعث موفقیت شما خواهد شد برخی از این نکات به این شرح است:

  • اولین نکته ای در محیط کار لازم است رعایت کنید این است که به آراستگی ظاهر خود برسید . همیشه لباس هایی تمیز پوشیده و عطر های خوشبو بزنید.

  • در صورتی که یونیفرم خاصی برای برای کارکنان و کارمندان در نظر نگرفته شده است، بهتر است از لباس های ساده و مناسب به جای لباس های تنگ و زننده استفاده نمایید.

  • توجه داشتید که هر کدام از ما باید رفتار مناسبی در هر اجتماعی هستیم داشته باشیم، به این صورت که آن صمیمیت که در خانه و یا در کنار دوستانمان دارید را نباید در محیط کار هم انتظارش را داشته باشید.

  • از تعریف وقایعی که در زندگی خصوصیتان رخ می دهد خودداری کنید و مکالمه های کوتاه  با همکاران داشته باشید.

  • از غیبت کردن پشت سر همکاران تان در محیط کار خودداری کنید چرا که هم نشان دهنده ی ضعف شما است و هم باعث ایجاد انرژی منفی محیط کاری شما می شود، در صورتی که مشکلی با فرد خاصی دارید آن را با خود وی در میان بگذارید.

  • هنگامی که مشکلی پیش می آید سعی کنید نهایت خونسردی را در خودتان برقرار سازید و پس از آن پاسخ فرد را بدهید.




مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها